FAQ

Over Flex@ble

  • Wat is Flex@ble?

    Gaan al je vrienden dit weekend naar een festival, maar moet jij weer werken omdat je al weken geleden je beschikbaarheid hebt moeten doorgeven? Of heb je deze week extra tijd nodig voor je studie, maar kan je geen vrij krijgen? Of heb je simpelweg vrije tijd en lijkt het je leuk om in de supermarkt aan de slag te gaan? Bij Flex@ble bepaal je zelf waar en wanneer je werkt! Daarnaast behoud je de voordelen van het werken in loondienst én beschik je over de vrijheden die horen bij het flexwerken!

  • Hoe werkt Flex@ble?
  • Waarom Flex@ble?
  • Waarin verschilt Flex@ble ten opzichte van traditionele uitzendbureaus?
  • Wie zijn de opdrachtgevers op het Flex@ble platform?
  • Hoe werkt de referral bonus (Bring a friend bonus)?
  • Ik heb gelezen dat ik een gedeelte van mijn salaris kan laten uitbetalen in Bitcoin, hoe werkt dat?
  • Wat als ik niet een gedeelte van mijn salaris in Bitcoin wil ontvangen?

Aan de slag

  • Wanneer krijg ik betaald?

    Bij Flex@ble is het elke vrijdag PayDay! Elke vrijdag worden jouw gewerkte uren (van de donderdag de week ervoor t/m afgelopen woensdag) uitbetaald (mits de door jou gewerkte uren door de opdrachtgever voor donderdag 11:00 uur zijn goedgekeurd). Snel over je geld beschikken, wel zo fijn! Voorbeeld 1: Werk je op donderdag? Dan beschik je volgende week op vrijdag over je salaris. Voorbeeld 2: Werk je op woensdag? Dan beschik je voor het weekend op vrijdag over je salaris. LET OP: Je beschikt alleen voor het weekend over je salaris als de opdrachtgever donderdag vóór 11:00 uur de uren heeft goedgekeurd. Uitzendkrachten Na een gewerkte shift worden jouw uren automatisch ingediend als je de QR-code scan hebt gebruikt, hier hoef je niets voor te doen! Mocht de opdrachtgever de uren afkeuren of wijzigen, zul je hier een melding van ontvangen om de wijziging te accepteren of af te wijzen. Je ontvangt een bericht zodra jouw salaris door ons is overgeboekt! Zzp'er Na een gewerkte shift worden jouw uren automatisch ingediend als je de QR-code scan hebt gebruikt, hier hoef je niets voor te doen! Mocht de opdrachtgever de uren afkeuren of wijzigen, zul je hier een melding van ontvangen om de wijziging te accepteren of af te wijzen. Deze geaccordeerde uren zetten wij op de door ons opgemaakte & verzonden factuur (op basis van reverse billing). LET OP: wij hebben deze factuur opgemaakt uit naam van jouw eenmanszaak/bedrijf. Je dient deze factuur dan ook te verwerken als verkoopfactuur en niet als inkoopfactuur. Je hoeft deze factuur dan ook niet te betalen. Wij zullen het factuurbedrag binnen 7 werkdagen na de factuurdatum overboeken op het bij ons bekende rekeningnummer. Je hoeft dus zelf geen facturen op te maken, uiterlijk 7 dagen na factuurdatum zullen wij de betaling voldoen. Je ontvangt een kopie factuur per mail.

  • Ik zie verschillende filters bij het tabje 'diensten'. Wat betekenen deze?
  • In welke regio’s is Flex@ble actief?
  • Hoe oud moet je zijn om via Flex@ble te werken?
  • Wanneer kan ik een reactie verwachten op mijn aanmelding voor een dienst?
  • Wat als ik een tijdje niet kan werken?
  • Hoe kan ik er zelf voor zorgen dat ik sneller uitgekozen word door de opdrachtgever?
  • Heb ik werkervaring nodig om via Flex@ble te werken?
  • Hoe snel kan ik beginnen met werken?
  • Worden mijn reiskosten vergoed?
  • Wat als ik op meerdere diensten heb gereageerd op één dag?
  • Wanneer worden mijn uren goedgekeurd?
  • Wat is een favorieten pool & hoe kom ik in een favorieten pool terecht?
  • Waaruit is het bruto uurloon opgebouwd dat ik als uitzendkracht terug zie bij een shift in de app?
  • Wat voor soort werk kan ik via Flex@ble doen?
  • Ik zie verschillende statussen onder het tabje 'Uren': Nog goed te keuren, gewijzigd, betwist & goedgekeurd. Wat betekent dit?
  • Tot wanneer kan een dienst geaccepteerd worden?

Annuleringsbeleid

  • Wat als ik eerder naar huis ben gestuurd?

    Wanneer jij eerder naar huis bent gestuurd door de opdrachtgever, dan wordt dit door Flex@ble geclassificeerd als ‘geen werk’ bij de opdrachtgever. In dat geval heb je recht op een uitbetaling van minimaal 3 werkuren.

  • Hoe werkt het annuleringsbeleid?
  • Wat gebeurt er als ik niet kom opdagen voor de dienst (no-show)?
  • Ik ben ziek, wat moet ik doen?

Uitzendkracht vs zzp'er

  • Hoe zit het met de administratie als zzp’er?

    Naast het feit dat het werken als zzp’er voor extra vrijheid zorgt, heb je als zzp’er ook extra verantwoordelijkheden. Eén van die extra verantwoordelijkheden is het voeren en bijhouden van je administratie. Dit moet je goed op orde hebben voor de Belastingdienst. Wat moet je allemaal bijhouden? Je facturen moet je uiteraard bewaren. Je hebt deze facturen nodig bij het doen van je btw- of belastingaangifte om jouw omzet te bepalen waarover je de btw moet afdragen. Flex@ble genereert voor jou de facturen en stuurt deze per mail toe, bovendien vind je een kopie factuur terug in je profiel. Voor de btw-aangifte is het ook van belang dat je de bonnen van de gemaakte zakelijke kosten goed bijhoudt, deze bedragen dien je namelijk ook op te geven als ‘inkopen’. Let op: Nadat je je belastingaangifte hebt gedaan, dien je de administratie goed te bewaren. Je bent namelijk wettelijk verplicht om je administratie zeven jaar te bewaren. Daarnaast is het aan te raden om een gedeelte van je omzet opzij te zetten voor belastingen, verzekeringen en/of onvoorziene kosten.

  • Hoe wordt de hoogte van mijn salaris bepaald (uitzendkracht)?
  • Hoeveel uren mag ik maximaal voor dezelfde opdrachtgever werken als zzp'er?
  • Wat is het grootste verschil tussen een zzp’er en iemand die als uitzendkracht werkt?
  • Moet ik als zzp'er verplicht een (bedrijfs)aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?
  • Kan ik in loondienst werken of als zzp’er?
  • Hoe wordt de hoogte van mijn uurtarief bepaald (zzp’er)?
  • Hoe werkt werken als zzp’er?
  • Hoe word ik zzp’er?
  • Kan ik aan het werk zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK)?
  • Kan ik naast mijn werkzaamheden als zzp'er via Flex@ble ook nog elders in loondienst werken?
  • Heeft het werken als zzp’er effect op mijn studiefinanciering?

Mijn profiel

  • Hoe kan ik de taal aanpassen?

    De taal van jouw profiel wordt automatisch overgenomen van de instellingen van jouw telefoon. Wil je de taal handmatig wijzigen, dan kan dit in jouw profiel.

  • Waarom is het verstandig om mijn pushmeldingen aan te zetten?
  • Hoe krijg ik een aantrekkelijk profiel?
  • Hoe werkt het beoordelingssysteem?
  • De chatfunctie in de app, waar dient deze voor?
  • Hoe kan ik instellen welke notificaties ik wil ontvangen?

Privacy & Security

  • Waarom moet ik als uitzendkracht mijn ID-kaart/paspoort scannen? Waarom wordt mijn identiteitsbewijs gecontroleerd?

    Om in Nederland te kunnen werken als uitzendkracht heb je een geldig legitimatiebewijs nodig, eventueel in combinatie met een tewerkstellingsvergunning. Voor deze eenvoudige identificatie binnen de app kan je een paspoort of ID-kaart gebruiken. Een rijbewijs kan hier niet voor worden gebruikt. Flex@ble controleert tegelijkertijd of jouw identiteitsbewijs nog geldig is en verifiëren of wij daadwerkelijk de persoon voor ons hebben die jij zegt te zijn. Bovendien vindt er een controle plaats of jij werkzaam mag zijn in Nederland. Flex@ble neemt hierbij de wettelijke bewaartermijnen in acht. In het geval van een zzp'er is Flex@ble niet gerechtigd om een kopie van jouw identiteitsbewijs op te slaan. Je dient jezelf wel te identificeren bij de opdrachtgever.

  • Hoe zijn mijn persoonsgegevens beveiligd?
Flexable logo

Get(s) the retail job done!

Contact

KvK-nummer

87050714

BTW nummer

NL864188717B01
InstagramFacebookWhatsapp